Wednesday, March 4, 2009

fire.fire..

hari yang indah ni.. aku luangkan untuk pegi
nonton UPIN n IPIN...
biarlah walau pun dah lama kuar
aku baru ada masa nak p tgk..
sebenarnya ada org Yg Belanja......hehehe

sedang menikmati pemandangan sepanjang kuching...
aku melihat kepulan asap yg sngt tebal....
aku tak peduli sgt.. sbb ingt org bakar tayar ker..
oh saja ker....

hurm aku sbnrnya nak pegi ambil
sijil aku yg tertinggal kt CC masa aku
pegi waterfrant ahad lalu...
n then bila lalu kwsn water frant tu...
aku tgk punca asap yg tebal tu...
rupanya ada kebakaran yg berlaku......
aduh ... pilu hati ini melihatnya......

kata kawan aku.. kebakaran tu berlaku
Kt KG bedil.. sebanyak 10 buah rumah terbakar.......
puncanya...
org kata dari rumah yg kosong...
tak pastilah..


dapat dilihat api yang masih marak.......

secara tidak lansung... kesesakan berlaku....
aku pun tak tau lah napa..

mungkin pemandangan sebegini.. pelancong tu tak dapat lihat di negaranya sendiri.


kebakaran kat Kg Sg Bedil....



ramai sungguh org nak merakamkan saat2 genting itu....
termasuk aku sekali....




hurm...
aku tak dapat nak ambil gmbr bnyk2..
sebab aku sebenarnya tak sabar nak g tgk Upin n Ipin aku tu...

aku cuma mampu mendoakan agar penduduk KG Bedil..
tabah menghadapi dugaan ini....
amin....

oopss lupa... kepada org itu...
thx sudi belanja kmk tgk wayang.....
klu sd belanja lah lagi...
ahaks....
;-)








































6 comments:

amiena said...

ape baran pi rakam n ambik pic je...pi ah berengan ke senberang...tolong org yang kene musibah tu....ape daaaaaa....

kasma said...

ler.. i kan wartawan... tgs i ambek gmber jelah...

yang tlong padam adalah bomba..
jeng..jeng..

Ayan said...

jeng jeng jeng...
hehehehe...
reporter tengh mereport...
hahaha...
cmne upin n ipin???
k x??

actaully kpg sg bedil..
n yg kmk dgr 10 buah rumah angus...
dgr dr org la...
xtauk tol x...
punca eh dari sebuah rumah kosong...
mst ada org main api ya...

hehehe...

kasma said...
This comment has been removed by the author.
Ayan said...
This comment has been removed by the author.
kasma said...

heheheh
nang repoter juak...

yaka?? uishh makna nya kmk slah information lah...

upin ipin.. ok nang sngt ok...

lebih2 lagi kmk ndiat ngan org itu..

thx ar...
kelak kmk gik blnja ktk ndiat wyg..